HOGYAN TUDOD KIHOZNI MAGADBÓL A MAXIMUMOT NÉHÁNY HÓNAP ALATT?

HOGYAN TUDOD KIHOZNI MAGADBÓL A MAXIMUMOT NÉHÁNY HÓNAP ALATT?

Dia 33 évesen, egy 3 éves kisfiú édesanyjaként alig három hónap alatt változott át bomba alakú bikini modellé!
Balha Gabriella életmód tanácsadó tolmácsolásában most kiderül, hogyan csinálta. 

"Először is, ki kell tűznöd magad egy célt, és egy határidőt. Dia esetében a testzsírszázalék csökkentése volt a cél, és határidőnek úgy gondoltuk, hogy egy fitneszmodell verseny nagy motiváló tényező. Nyáron kezdtük a közös munkát, és az őszi versenyszezon egyik szabadidős versenyét tűztük ki magunk elé.   
Ha már megvan a célunk, nyert ügyünk van, hiszen onnantól már csak be kell tartani a szabályokat, amik napról napra közelebb visz a célunkhoz, folyamatosan motivál, és e köré rendezzük az életünket, átalakítjuk az értékrendünket, és az edzések, étrend kerül előtérbe. Ez nem azt jelenti, hogy minden mást háttérbe szorítunk, de például a gyorséttermi étkezés helyett a henteshez és a zöldségeshez járunk, magunk főzzük az ételeket, és az egészséges tápanyagdús ételek mellett nem fogjuk kívánni az egészségtelen, cukros „kajákat”. 

Dia étrendje fokozatosan szigorodott, hogy a szervezetét ne terheljük meg, és az „átállás” könnyebb legyen. Így  a szervezete folyamatosan alkalmazkodott a változásokhoz, melynek meglett az eredménye: az első három hétben 3-4 cm-rel kevesebb lett a comb, derék mérete.  A cukros ételek teljes-mértékű kizárása során a vércukorszintünk stabilizálódik, melynek következménye, hogy kissé szédülő érzést tapasztalhatunk. Ez fordítva is így van: ha hónapokig nem fogyasztunk cukros ételeket, és hirtelen eszünk süteményt, csokoládét, ebben az esetben is érezhetünk remegést, akár szédülést is.
A verseny közeledtével szigorodott az étrend, mely főként a szénhidrát csökkentésében mutatkozott meg. A fokozatosság elvét követve Dia könnyen vette az „akadályokat”, és szép eredményt ért el.                                                                                                     

Dia esetében csupán heti három konditermi edzést tudtunk beiktatni, a már meglevő két aerobik edzés mellé. Az első az alsótest teljes súlyzós edzése, majd a felsőtest fő izomcsoportjainak átmozgatása, s a harmadik alkalom pedig a teljes testet átmozgató, köredzés jellegű edzése volt. Mivel eddig nem volt még konditermi edzése, a gyakorlatok helyes kivitelezésén, és a fokozatos terhelésen volt a hangsúly, hogy a sérüléseket elkerüljük. A súlyzós edzések azért fontosak, mert az izomzat nagyobb energiát használ fel, mint a zsírszövet, így az izomzat növelésével fokozzuk a kalóriafelhasználást, ezáltal hamarabb látványos változást tudunk elérni."
(Balha Gabriella - életmód tanácsadó)

Neked mi a motivációd? Kitűztél már magad el célt, mely az első lépés a változás útján?